"Minulý týden jsme schválili v centrální komisi ministerstva dopravy záměr projektu na část Smíchov - Radotín. Je řešená poměrně velkoryse podle našich představ. Zdá se průchodná územně i z hlediska dalších stavebních řízení. Jsou tam přidávány i další koleje kvůli příměstským vlakům," uvedl Nejezchleb. SŽDC má hotový záměr projektu, brzy se začne pracovat na přípravné dokumentaci a poté bude zpracován projekt. "Chtěli bychom stavět z evropského operačního programu Doprava II a můžeme ji zahájit tak za tři roky," uvedl náměstek.
Další krajní část, Beroun - Králův Dvůr, je také bez problémů. "Je to jedna z akcí navrhovaná do 1. výzvy CEF (nový evropský program Connecting Europe Facility) k 26. únoru 2015. S přípravou jsme daleko. V roce 2016 bychom mohli stavět," řekl Nejezchleb.
Nejsložitější je prostřední část, hlavně z Černošic do Řevnic, "těžko průchodná územně i z hlediska technického řešení". "Různé skupiny obyvatel v husté zástavbě to vidí jinak," uvedl. Složitý je také průjezd trati chráněnou oblastí.
SŽDC nyní rozhodlo, že bude diskutovat o modernizaci úseku v technických parametrech, které budou průchodné. "Třeba tvrzení, že musí být patnáctiminutový takt a zároveň obce nechtějí nadjezdy, je nesmyslné. Přejezdy budou mít pořád závory dole a nic po nich neprojede," uvedl Nejezchleb. Snahou bude trať modernizovat a zvýšit její kapacitu, především rekonstrukcí svršku a zabezpečovacího zařízení. "Ale v delším časovém horizontu vidíme kromě té stávající trati ještě komfortní variantu, nějakým tunelem, aby se trati odlehčilo od dálkové dopravy," dodal.
Na III. koridoru už jsou hotové části Plzeň - Cheb, Beroun - Zbiroh a Zbiroh - Rokycany. Nyní se buduje úsek Rokycany - Plzeň a průjezd Plzní. Celá západní větev z Prahy do Chebu, stavba za více než 30 miliard Kč, zkrátí dobu cestování z Prahy do Plzně na polovinu pod hodinu.
zdroj: ČTK